GALA WARSAW ZAWIROWANIA DANCE KONKURSU CHOREOGRAFICZNEGO

GODZ. 18H30, STARA PROCHOWNIA

W czasie gali odbędzie się wręczenie nagród i prezentacja zwycięskich choreografii.

ZAPRASZAMY!

rezerwacje na: ttzawirowania@gmail.com

Finaliści Międzynarodowego Konkursu Choreograficznego, który odbędzie się 18-20 Listopada 2016.

Tomer Zirkilevich  (Izrael)

Jordi Soler i Gisela Riba (Hiszpania)

Rita Závodszky i Laura Tóth (Węgry)


Joss Arnott Dance (Wielka Brytania)

Carmelo Segura (Hiszpania)

Oskar Malinowski i Katarzyna Gorczyca (Polska)

Chris Jäger (Niemcy)

Fabio Liberti (Włochy)

Paweł Malicki (Polska)

Maxime Freixas i Francesco Colaleo (Francja)

Fernando Troya (Hiszpania)

Dorotea Saykaly (Canada)

Didier Theron (Francja)

1.Hello. And Goodbye – solo (PL)

Choreografia i wykonanie: Paweł Malicki

Oświetlenie i video: Daniel Stryjecki

Muzyka: AGF, The Bug, Ryoji Ikeda & Dumb Type, Tim Hecker, W. A. Mozart

Fot: Maciej Zakrzewski

Czas: 14:40

Opis: Mimo, iż często postrzegany jest jako pustka, albo nic, de facto, to nie czarna dziura, ale raczej kapsuła / kontainer w którym wszystko się ze sobą łączy, uaktywnia i zawiera. Jego esencja wynika bezpośrednio ze środka, doświadczenie go to wibrująca radość a wyrażenie to aktywna miłość.” Lama Ole Nydahl

2. Yin – duet (HG)

Choreografia i wykonanie: Rita Závodszky, Laura Tóth

Muzyka: Ali Akhbar Khan: Raga Sindhu Bhairavi, Anirudha: Yathis for Bharatanatyam

Czas: 15min

Opis: Yin yang oznacza ideologię, gdzie sprzeczności łączą się i zależą od siebie. Kiedy mówimy yin, automatycznie myślimy też o yang. Yin jest symbolem wody, kobiety, a yand ognia i mężczyzny. Tancerki pokazują nam czym jest dla nich kobiecość ale także czym jest taniec. To nie tylko pot i piękno, ale coś uświęconego. W duecie Rita I Laura poruszają wiele ważnych kwestii grając na luźnych skojarzeniach.

3. # DBRMPP – duet (PL)

choreografia i wykonanie: Katarzyna Gorczyca, Oskar Malinowski
muzyka:

czas: 12min

Opis: ‚Te narkotyki to są jednak strasznie szkodliwe. My…Jeszcze tylko chciałem Cię spytać o taką rzecz, to dla mnie bardzo ważne. Może to głupie, wybacz. Czy ja, czy, to znaczy uprawiałem może z Tobą seks? Tak się pytam. Duet inspirowany jest utworem Doroty Masłowskiej ”Dwoje biednych Rumunów mówiących po polsku”.

4.  Withering – solo (ES)

Choreografia I wykonianie: Fernando Troya

Muzyka: Carlos Ema

Czas: 13min

Opis: To solo porusza temat demencji i alzheimera. Co dzieje się w głębi tych pozornie uśpionych umysłach? Przedstawienie pełne emocji, fizykalności i gry, decyzji i odpowiedzialności. Droga wstecz.

5. BeMyBaby – duet (Niemcy)

Choreografia: Chris Jäger

Wykonanie: Sara Angius, Chris Jäger

Muzyka: Roonettes – Be My Baby; Risgar Koshnaw – Biloxi dream; Momford and Sons –After The Storm

Czas: 12min

Opis: Chcemy opowiedzieć historię w której chłopak spotyka dziewczynę. Oboje wiedzą, że to nie na zawsze, wcześniej czy później coś się zepsuje. Może na dzień?Kim jesteś? Kim jestem ja? Jesteśmy zbyt naiwni? Zbyt optymistyczni? Zbyt bezpośredni? Chcę Cię bardziej niż Cię potrzebuję… ale wcześniej było inaczej. To nie złamie Twojego serca…

6. Le bolero – trio (FR)

choreografia: Didier Theron

wykonawcy:

muzyka: Ravel “Le Bolero”

czas: 15min

Opis: “Wybrałem tę choreografię dla jej prostej podstawy kompozycji, dla jej “wielkości” w kulturze i znaczenia w pamięci zbiorowej. Próbujemy “zawłaszczyć sobie” ten utwór używając konstrukcji I dekonstrukcji, desakralizując go, dając mu “nowe życie” , poprzez nowe ciało”.

7. Des jours anciens – duet (FR)

choreografia: Maxime Freixas

wykonanie: Francesco Colaleo & Maxime Freixas

muzyka: Charles Aznavour la bohème; Charles Trenet les feuilles mortes;Alva Noto prototypes 2;Tango Vicente Alvarez

czas: 12min

Opis: “Des jours anciens” to duet, który gra ze zmysłem wzroku. Dwóch mężczyzn, na przeciw siebie, poszukających potwierdzenia siebie samych, gotowych na otrzymywanie i dawanie, manipulację, prowokację, porzucenie…

8. L’origen – duet (ES)

choreografia I wykonianie: Jordi Soler and Gisela Riba

muzyka: Alva Noto and max Richter

czas: 10min

Opis: L’Origen jest zainspirowany mitem opowiedzianym przez Aristofanesa w dziele Uczta Platona. Ten mit odnosi się do źródła miłości :“ Prawda, że chcecie tak się złączyć w jedno, możliwie najściślej, żebyście się ani w dzień, ani w nocy nie rozłączali? Jeżeli tego chcecie, ja was spoję i zlutuję w jedno, tak że dwojgiem będąc, jedną się staniecie istotą”.

9. Like Father Like Son – duet (Israel)

choreografia: Tomer Zirkilevich

Wykonawcy: Austin Fagan and Tomer Zirkilevich

Muzyka: Rona Ginat, Mark Varshavsky

Czas: 15min

Opis: Choreografia dotyczy momentu konfrontacji pomiędzy synem i ojcem – kiedy syn szuka tożsamości i w jaki sposób prowadzi to do nieuchronnego konfliktu z władzą ojca, jak w archetypowym przykładzie Isaaka czy Edypa. Psychologiczny i religijny trójkąt stanowi strukturę do rozwoju charakterów i związków jakie rodzą się pomiędzy bohaterami.

10.  Lets Du-et – duet (IT)

choreografia: Fabio Liberti

wykonanie: Arina Trostyanetskaya, Fabio Liberti

Muzyka: Ezio Bosso

Czas: 15min

Opis: Choreografia zaczyna się jak choreograficzny tutorial, czyli krótki kurs “jak to zrobić” o choreografii. Ma zachęcić publiczność do zastanowienia się nad rolą choreografa i samą choreografią jako formą sztuki. Mimo, że choreografa nie ma na scenie, jest wszechobecny. W tym duecie widzimy historię miłosną ale i refleksje na temat tańca.

11. V – solo (UK)

choreografia: Joss Arnott

wykonanie: Emily Pottage

muyka: JAMES KEANE

czas: 10min

Opis: Atletyczne, emocjonujące i techniczne solo, które w centrum uwag stawia ciało.  V to extremalnie szybki ruch wykonywany przez świetnego tancerza ale i sensualne wykonywane z gracją momenty oświetlone przez Fabianę Piccioli, zdobywczynię nagrody 2013 Knight of Illumination.

Wspomagane przez: Arts Council England, commissioned by Swindon Dance and South East Dance, supported by CAST and Dance City.

12. Unraveling – solo (Canada)

choreografia i wykonanie: Dorotea Saykaly

muzyka: oryginalna muzyka Karl Turpin

czas: 12min

Opis: W jaki sposób uczucie nadzieji i zmiana wpływają na nasze ciało i umysł? Czy otwieramy się na zmianę czy alczymy z nią ? Biorąc jako przykład mit Prometeusza  to solo stawia w centrum uwagi ciało I to w jaki sposób absorbuje ono, albo odrzuca otoczenie I jego wpływ.

13. Osaka – duet (ES)

choreografia: Carmelo Segura

wykonanie: David Vilariño, Luis A. Largo

czas: 15min

Opis: Osaka to choreografia oparta na Japo~skiej legendzie “Czerwonej nici”. Relacja pomiędzy dwoma jednostkami, wymagająca od nas uwagi przestrzeń, czas. Czerwona nić rozciąga się, plącze, ale nigdy nie przerywa zapewniając spotkanie tych właśnie dwojga ludzi w konkretnym czasie i konkretnym miejscu.

www.warsawzawirowaniadance.pl

www.zawirowania.pl

karolina.zawirowania@gmail.com

wojtek.zawirowania@gmail.com

790555979